Voorbij het eigen gelijk
 
 
avatar
   
Opinie

Vroeger was alleen het glazen huis doorzichtig, tegenwoordig heel de NPO

De self-fulfilling prophecy als ironisch kerstverhaal

Tags:

Alle hype en effectbejag maatschappelijk aanwenden om als een bliksemafleider maar niet de aandacht op de eigen organisatie te vestigen; de laatste panische stuiptrekkingen van een achterhaalde omroeporganisatie. Een propagandamachinerie welke treffend werd beschreven door de onomwonden opmerking van trendwatcher Adjiedj Bakas bij WNL:

 

Jeroen Pauw en Matthijs van Nieuwkerk zijn de Goebels en Riefenstahl van deze tijd.”

 

Is dit stemmingmakerij van dhr. Bakas? Allerminst. Het is een zwarte of blanke pepernoot, een taaitaai- voodoopop van eigen deeg. De NPO doet de laatste jaren zelf niets anders dan stemming maken, effect uitlokken, de boel opstoken om maar relevant te kunnen blijven.

Hoe lang bestaat dat glazen huis al? Doorzichtige onzin waar ik als belastingbetaler niets mee kan.

Heden is heel de publieke omroep zo doorzichtig als dat enge knibbel-knabbel-knuisje-huisje zelf.

   

Steun direct Niels Kolman

Doe een rechtstreekse donatie aan deze auteur en blijf nieuwe bijdragen mogelijk maken: (Dit stuurt je naar een betalingspagina)
Heb je vragen over TPO en donaties? Mail naar [email protected]
 
 
Toon / Verberg Reacties  
 
Sinds september 2017 moet je ingelogd zijn op Facebook om hieronder meer dan de standaard aantal reacties te laden.
Het gaat hier helaas om een verandering die Facebook zelf heeft doorgevoerd.
Maar je kunt ook reageren via Disqus.
Als iedereen slaapt, zijn wij wakker.