Politiek

Vier manieren om mee te doen aan de verkiezingsverslaggeving van ThePostOnline

09-09-2016 14:28

De eerste kandidatenlijsten en partijprogramma’s zijn inmiddels gepresenteerd. De komende maanden barst de campagne los voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017. Bij ThePostOnline doet uw Verkiezingsverslaggever verslag van de campagne. We laten de lijsttrekkers en de Haagse relletjes voor wat ze zijn en trekken het land in om te zien hoe kandidaten het doen: wie zijn de kandidaten van de verschillende partijen, waarom zijn ze kandidaat geworden, waar staan ze voor en wat maakt ze uniek? En ook heel concreet: zijn ze uw stem waard?

In tijden van participatieve journalistiek kunnen we dit niet alleen en hebben we uw hulp nodig. U kunt op maar liefst vier manieren bijdragen aan de serie over de Tweede Kamerverkiezingen.

Oproep 1: U bent kandidaat

Wellicht bent u wel kandidaat bij de aankomende verkiezingen of hoopt u dat te worden, omdat u voor een plaats heeft gesolliciteerd en de uitslag nog niet bekend is gemaakt. U wilt voor een gevestigde partij (op)nieuw op de kandidatenlijst, of u bent uw eigen partij begonnen. U vindt dat u een geweldig verhaal heeft wat met de wereld gedeeld moet worden. ThePostOnline biedt u graag een interview aan over uw unieke drijfveren in de serie “koffie met de kandidaat”. Meld u zich aan via [email protected]. Let op: journalisten zijn geen PR-medewerkers.*

Oproep 2: U heeft een politiek idool

Misschien bent u een gewone burger en bent u bang uw favoriete kandidaat niet tegen te komen in de media. Uw politieke idool is te bescheiden of te schuw, en dus wilt u zelf in actie komen. Als fan kunt u uw idool toch helpen. ThePostOnline biedt u graag een interview aan over uw bijzondere verwantschap, bewondering of band met uw politieke idool. Waarom vindt u dat uw idool het verdient met voorkeursstemmen in de Kamer te komen? Aanmelden kan via [email protected]. Let op: journalisten zijn geen PR-medewerkers.*

Oproep 3: U organiseert iets

Verkiezingen zijn natuurlijk ook lokaal. Overal vinden activiteiten plaats: kandidaten komen op bezoek, er zijn debatten, flyeracties en andere campagne-activiteiten. Wellicht wilt u dat ook mensen buiten uw eigen kring weet krijgen van deze activiteiten. U kunt uw activiteit aanmelden bij ThePostOnline. Vertel waarom uw activiteit uniek is en waarom deze een verslag van TPO’s verkiezingsverslaggever verdient. Aanmelden kan tevens via [email protected]. Let op: journalisten zijn geen PR-medewerkers.*

Oproep 4: Doneer

Verslaggeving is niet gratis. Uw verslaggever wil niet alleen in Amsterdam en Den Haag blijven, maar ook naar afgelegen oorden. Aan het einde van de serie komt een boek uit met de gebundelde resultaten: hoe kunnen bestaande politici aansprekender worden, welke eigenschappen voor politici zijn eigenlijk belangrijk in de huidige mediacratie en hoe kunt u zelf een aansprekend politicus worden? Ook dit boek kost geld. Daarom kunt u nog steeds bijdragen aan de crowdfund-actie om dit project mogelijk te maken. We ontvangen uw bijdrage nog steeds graag.

 

* Voor alle voorbeelden geldt: de activiteit of het interview moet inpasbaar zijn in de agenda van de verslaggever. Er wordt gestreefd naar een balans tussen verschillende partijen, kandidaten en thema’s. Het is dus mogelijk dat met uw aanmelding niets gebeurt. U krijgt wel altijd bericht. Verslagen en interviews worden niet geautoriseerd maar u krijgt wel de kans feitelijke onjuistheden te corrigeren. Er wordt niet met derden over aanmeldingen gecorrespondeerd. Chris Aalberts is dit half jaar De Verkiezingsverslaggever van ThePostOnline. Deze journalistiek kunt u gratis lezen maar kost wel geld. Uw donatie blijft daarom meer dan welkom.